nerveΗ εμφάνιση οξέους πόνου, αιμωδιών στην περιοχή των γλουτών και επέκταση αυτών σε ένα από τα δύο σκέλη μπορεί να αποτελούν ένδειξη ότι πάσχετε από ερεθισμό του ισχιακού νεύρου. Η Ισχιαλγία είναι συχνή πάθηση και προκαλείται όταν μία νευρική ρίζα συμπιέζεται συνήθως μέσα στο σπονδυλικό τρήμα κατά την έξοδό της από τη σπονδυλική στήλη. Τα συμπτώματα της ισχιαλγίας μπορεί να είναι σταθερά ή να παρουσιάζουν διαλείποντα χαρακτήρα, και να προκαλούν για μεγάλο χρονικό διάστημα βασανιστικό πόνο ακόμα και στον ύπνο. Πολλές αιτίες μπορούν να προκαλέσουν ισχιαλγία. Οι πιο κοινές αιτίες περιλαμβάνουν:

Νόσος εκφυλισμένου δίσκου
Σπονδυλολίσθηση
Πλάγια σπονδυλική στένωση
Σύνδρομο απιοειδούς μυός

Τα καλά νέα είναι πως υπάρχουν αρκετές συντηρητικές μέθοδοι που προσφέρουν ανακούφιση από τον πόνο συμπεριλαμβανομένου και αυτού της θεραπείας με μαλάξεις.

To μασαζ το οποίο εκτελείται από έναν έμπειρο φυσιοθεραπευτή μπορεί να είναι σε θέση να βοηθήσει στην ανακούφηση της ισχιαλγίας που προκαλείται από συγκεκριμένη παθοφυσιολογία της σπονδυλικής στήλης.Στόχος της θεραπείας μασάζ είναι να βελτιωθεί η αιματική κυκλοφορία της περιοχής η οποία προσφέρει καλύτερη επούλωση μειώνοντας την ένταση του πόνου.

Η τεχνική που χρησιμοποιείται για αυτό το είδος του μασάζ είναι ιδιαίτερα εξειδικευμένη και πρέπει να συμπεριλαμβάνει όλους τους μυς, που υποστηρίζουν την περιοχή της οσφύος αλλά και αυτούς που νευρώνονται από το ισχιακό νεύρο.

Οι μύες που περιλαμβάνονται είναι:

Ο Τετράγωνος οσφυικός.
Ο απειοειδής,
Ο Λαγονοψοίτης
Οι οπίσθιοι μηραίοι
Ο τετράγωνος μηριαίος, βρίσκεται πίσω από την άρθρωση του ισχίου
Οι γλουτιαίοι μια ομάδα από 3 μύες που απαρτίζουν την περιοχή των γλουτών.

Ένα άλλο σημαντικό κομμάτι της θεραπείας είναι να διατηρούμε τα οφέλη μιας συνεδρίας μασαζ και μετά το πέρας αυτής .Αυτό μπορεί να επιτευχθεί

Με ασκήσεις stretching (διατάσεις) των παραπάνω μυικών ομάδων κατά τη διάρκεια της ημέρας
Παραμένοντας ενυδατωμένοι μετά τη συνεδρία μασάζ, καθώς και κατά τη διάρκεια της ημέρας
Κάνοντας αλλαγές ήσσονος σημασίας στον τρόπο ζωής, όπως η αφαίρεση του πορτοφολιού από την πίσω τσέπη κατά το κάθισμα, και αποφυγή της καθιστικής θέσης για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Με σωστό τρόπο χρήσης του πάγου και της θερμότητας μετά από εκπαίδευση για την ανακούφιση και πρόληψη του πόνου
Δοκιμή μασαζ με χρήση πάγου
Χρήση τεχνικών αυτομάλαξης όπως πχ το κάθισμα σε ενα μπλάκι του τεννις.

Η ισχιαλγία είναι μια επώδυνη κατάσταση που με τη βοήθεια ενός εξειδικευμένου φυσιοθεραπευτή μπορεί να επιτευχεί ανακούφιση των συμπτωμάτων,όχι όμως και οριστική θεραπεία αυτών.Για αυτό το λόγο η εύρεση ενός εξειδικευμένου φυσιοθεραπευτή είναι κάτι παραπάνω από επιβεβλημένη.

Πηγή:Spine Health