7 Συμβουλές για την Προστασία της μέσης σας…

7 Συμβουλές για την Προστασία της μέσης σας…

osfyalgia
Οι περισσότεροι από μας παίρνουν αυτή την ικανότητα της Σ.Σ. για αντοχή στα φορτία,ευελιξία και στήριξη ως δεδομένη έως ότου εμφανιστεί κάποιο σημαντικό πρόβλημα.
Το κάτω μέρος της μέσης, η οσφυϊκή περιοχή, είναι η περιοχή της σπονδυλικής στήλης που υφίσταται τραυματισμούς συχνότερα.

Γιατί είναι το κάτω μέρος της μέσης τόσο επιρρεπές σε τραυματισμούς;

Στο κάτω μέρος της μέσης μεταφέρονται τα περισσότερα φορτία καθώς η Σ.Σ. κάμπτεται πλάγια ή πρόσθια.Κατά την πρόσθια κάμψη του σώματος στο 50% συμμετέχουν τα ισχία και στο 50% συμμετέχει η οσφυική μοίρα της Σ.Σ.Αυτή η κάμψη επιμερίζεται στα πέντε μεσοσπονδύλια διαστήματα, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό της κίνησης εντοπίζεται στα χαμηλότερα οσφυικά τμήματα (Ο4-Ο5 και Ο5-Ι1). Κατά συνέπεια, αυτά τα δύο τμήματα στο κατώτερο μέρος της οσφύος είναι το πιο ευάλωτα σε τραυματισμούς. Τα περισσότερα επεισόδια χαμηλής οσφυαλγίας είναι αποτέλεσμα μυικών τραυματισμών. Αν και αυτό δεν αποτελεί κάποια σοβαρή κατάσταση, εντούτοις ο πόνος μπορεί να είναι σημαντικός.

Η αποφυγή τραυματισμών που προκαλούν χαμηλή οσφυαλγία μπορεί να προληφθεί με κάποιες οδηγίες.

Άσκηση: Το ισχυρό μυικό σύστημα του κορμού μπορεί να προσφέρει στήριξη στη μέση αποφεύγοντας έτσι τους τραυματισμούς. Μέτρια σε ένταση αερόβια δραστηριότητα, όπως το περπάτημα, αυξάνει τη ροή του αίματος προς την σπονδυλική στήλη, η οποία προάγει την επούλωση αφού έτσι μεταφέρονται θρεπτικά συστατικά στη Σ.Σ.και ενυδατώνονται οι μεσοσπονδύλιοι δίσκοι. Εάν η συστηματική άσκηση φαίνεται αδύνατη για εσάς, θέστε μικρούς στόχους έτσι ώστε να προαχθεί σταδιακά η κινητοποίηση του μυικού συστήματος.
Σωστή στάση του σώματος: Η κακή στάση του σώματος αυξάνει τα φορτία στην κατώτερη περιοχή της Σ.Σ. με αποτέλεσμα οι επώδυνες καταστάσεις, οι οποίες οφείλονται σε εκφύλιση των δίσκων, να εμφανίζονται περισσότερο έντονες. Άτομα που ασχολούνται με δουλειά γραφείου πρέπει να χρησιμοποιούν εργονομική καρέκλα και το λιγότερο μια φορά την ώρα πρέπει να σηκώνονται και να εκτελούν μικρές βόλτες-διαλείμματα αποφορτίζοντας έτσι την κατώτερη Σ.Σ.
Σωστό σήκωμα βαριών αντικειμένων: Ακόμη και υγιείς άνθρωποι με ανεπτυγμένο μυικό σύστημα μπορούν να τραυματίσουν σοβαρά την Σ.Σ. σηκώνοντας ένα βαρύ αντικείμενο με λανθασμένο τρόπο. Η σωστή τεχνική προϋποθέτει λύγισμα των γονάτων με κατακόρυφο τον κορμό έτσι ώστε τα φορτία που δέχεται η Σ.Σ. να έχουν αξονική φορά.
Αθλητισμός με σύνεση. Το επίπεδο της αθλητικής δραστηριότητας πρέπει να είναι ανάλογο της φυσικής κατάστασης για κάποιο ασκούμενο. Μια λάθος κίνηση θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρό τραυματισμό στην οσφυϊκή μοίρα της Σ.Σ.. Σιγουρευτείτε για τους κινδύνους που κρύβει για την μέση σας το αγαπημένο σας άθλημα όπως και τρόπους αποφυγής αυτών.
Η σπονδυλική στήλη αντανακλά τη συνολική υγεία του σώματός σας. Γενικές συμβουλές υγείας ακούμε ξανά και ξανά και ισχύουν το ίδιο και για την οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης: πίνετε άφθονο νερό, ελαχιστοποιείστε το αλκοόλ, και περιορίστε το κάπνισμα.
Προσοχή σε όσους ταξιδεύουν συχνά: Συνεχή και πολύωρα ταξίδια με αεροπλάνο ή αυτοκίνητο μπορεί να αποτελέσουν αίτιο χρόνιας οσφυαλγίας λόγω παρατεταμένης κακής στάσης της οσφύος.Κάποιες πρακτικές συμβουλές είναι οι συχνές στάσεις, η υποστήριξη της μέσης με ειδικά μαξιλάρια και οι ειδικές ασκήσεις και διατάσεις κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Συχνές διατάσεις στους οπίσθιους μηριαίους. Οι σφιγμένοι οπίσθιοι μηριαίοι προκαλούν χρόνια οσφυαλγία λόγω αυξημένων φορτίων που φτάνουν στην λεκάνη.Εκτελώντας συχνές διατάσεις αυτών, θα δείτε σημαντική βελτίωση και ανακούφιση της οσφυαλγίας.

Γενικότερα, πρέπει να δίνουμε όλοι μας ιδιαίτερη προσοχή σε ότι αφορά την υγεία της μέσης μας, ώστε να αποφεύγουμε χρόνια προβλήματα που προκαλούν οι διάφορες περιπτώσεις υπέρ χρήσης καθώς και οι διάφοροι τραυματισμοί.Το παρήγορο είναι ότι πλέον έχουν αναπτυχθεί εξελιγμένες συντηρητικές και χειρουργικές θεραπείες με ικανοποιητικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.

By |2016-10-24T12:45:49+00:00Μάρτιος 21st, 2015|μέση|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 7 Συμβουλές για την Προστασία της μέσης σας…