syndromo karpiaioy swlina

Το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα είναι μια πάθηση η οποία προκαλείται από πίεση του μέσου νευρού λόγω υπερτροφίας του εγκάρσιου σύνδεσμου του καρπού.Τα συμπτώματα περιορίζονται σε μόνο αισθητικά (πόνος-αιμωδίες που κατανέμονται στα πρώτα 3 1/2 δάκτυλα του χεριού ή,σε ποιο προχωρημένες καταστάσεις, μπορεί να είναι μεικτά με συνυπάρχουσα μυική αδυναμία στους μύες του χεριού που νευρώνονται από το μέσο νεύρο.

Η αποσυμπίεση του μέσου νεύρου είναι μια χειρουργική επέμβαση που γίνεται συνήθως με τοπική αναισθησία και έχει σκοπό να αντιμετωπίσει το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα. Η επέμβαση αυτή γίνεται σε ανθρώπους κάθε ηλικίας και είναι σε γενικές γραμμές ασφαλής και αποτελεσματική, δηλ. έχει ελάχιστο ποσοστό επιπλοκών και βοηθάει ουσιαστικά τον ασθενή.

Ένδειξη για χειροουργική επέμβαση υπάρχει όταν έχει αποτύχει η συντηρητική αγωγή και ο ασθενής έχει αδυναμία στο χέρι και έντονα αισθητικά συμπτώματα δηλ. μούδιασματα και σοβαρό πόνο στο χέρι.

Όταν ο ασθενής πάσχει από αυτό το σύνδρομο και καθυστερεί τη χειρουργική αντιμετώπιση κινδυνεύει από  εξελισσόμενη μυική αδυναμία, δηλαδή την παράλυση κάποιων μυών στο χέρι, με αποτέλεσμα ο ασθενής να αδυνατεί να πράξει λεπτές κινήσεις.

Αν τα συμπτώματα είναι μόνο αισθητικά δηλ. πόνος και μούδιασμα στο χέρι, το χειρουργείο δεν είναι επείγον. Αν έχει αρχίσει η παράλυση των μυών του χεριού, όσο πιο γρήγορα γίνει η χειρουργική επέμβαση, τόσο πιο καλή θα είναι η αποκατάσταση και η λειτουργικότητα του χεριού. Μπορεί βέβαια να αναβάλλει κανείς την επέμβαση για λίγες ημέρες. Η επέμβαση γίνεται συνήθως με τοπική αναισθησία, και μπορεί να πραγματοποιηθεί σε ανθρώπους κάθε ηλικίας. Η επέμβαση διαρκεί 20-30 λεπτά και γίνεται με παλαμιαία τομή 2-3 εκατοστά.Ο ορθοπαιδικός κάνει μια τομή στο δέρμα στην περιοχή του καρπού (στην παλάμη), αναγνωρίζει το μέσο νεύρο και κόβει τον εγκάρσιο σύνδεσμο που το πιέζει. Ακολουθεί συρραφή του τραύματος.

Τα συμπτώματα υποχωρούν άμεσα μετά το χειρουργείο,ενώ πλήρη αισθητικοκινητική αποκατάσταση αναμένεται σε 3 μήνες ή και περισσότερο.